عیب یابی پکیج دیواری
عیب یابی پکیج دیواری و ۱۲ راه حل طلایی
فروردین ۳, ۱۳۹۸
پکیج دیواری
بررسی جامع انواع برندهای پکیج در ایران
فروردین ۱۱, ۱۳۹۸

عیب یابی و تعمیرات شوفاژ

تعمیرات شوفاژ در مشهد

تعمیرات شوفاژ در مشهد

خیالی آسوده با خدمات عیب یابی و تعمیرات شوفاژ ماهان گرما

عیب یابی و تعمیرات شوفاژ، یکی از سیستم های گرمایشی قدیمی و رایج بین عموم مردم شوفاژها هستند.
نحوه عملکرد شوفاژها به این شکل است که ابتدا در این سیستم، آبی که در منبع شوفاژ ، موجود است در موتورخانه حرارت می بیند و به رادیاتورهای شوفاژ انتقال پیدا می کند و سپس به وسیله رادیاتورهایی که در شوفاژ ، تعبیه شده ،حرارت حاصل از عبور آبگرم از سمت موتورخانه به محیط، انتقال می یابد.
شوفاژها دارای مزایای بسیاری هستند و همین امر سبب شده که،هر روزه برتعداد مصرف کنندگان این سیستم گرمایشی مطلوب افزوده شود.
امروزه شوفاژهای جدید،بسیار مدرن هستند و در بازار از مدل های متنوع و مناسبی برخوردارند.
اما در عین حال ممکن  است با گذشت زمان دچار خرابی شوند.
و به سرویس و عیب یابی شوفاژ و تعمیرات شوفاژ احتیاج پیداکنند.
بی توجهی به سرویس های دوره ای منظم و تعمیرات شوفاژ منجر به افزایش مصرف سوخت وانرژی این وسیله می شود و راندمان گرمایش دستگاه را به طور محسوسی کاهش می دهد .
و در نهایت دربلند مدت سبب کاهش عمرمفید شوفاژ می شود.
برای عیب یابی وتعمیرات شوفاژحتما از تعمیرکاران متخصص و سرویسکاران شوفاژباتجربه کمک بگیرید تا ازعمر این سیستم گرمایشی محبوب کاسته نشود.
عیب بابی و تعمیرات شوفاژ 

عیب بابی و تعمیرات شوفاژ

عیب بابی و تعمیرات شوفاژ 

 دراین قسمت  از مقاله ،با برخی از ایرادات و خرابی های شوفاژ که بیشتر مشتریان ما ازآن هاشکایت میکنند و در بین دیگرمشکلات مرسوم شوفاژ، عمومی تر هستند میپردازیم .
– انشعاب ولوله کشی نادرست یا شکست اتصالات داخلی موجب صدای تق تق در رادیاتور می گردد.
– وجود حرارت بالا در رادیاتور سبب نشتی در رادیاتور می شود.
– وجود فشار بیش از اندازه در درون رادیاتور باعث به وجود آمدن صدای خش خش دررادیاتور می شود.
– ایجاد رسوب در مخزن از گرم شدن سریع آب جلوگیری می کند
– نشتی آب و افزایش هزینه فیش آب و گاز در معیوب بودن دیگ مشعل می باشد.
– اگر رله مشعل معیوب باشد همواره با مشکلات خاموش شدنی ناگهانی سیستم و سردی آب روبرو هستیم.
– تنظیم نبودن شیر برقی فشار داخل مخزن را کم یا زیاد کرده و از عملکرد درست سیستم جلوگیری می کند.
– خرابی مشعل و از کار افتادن آن ایرادی است که باعث سرد شدن رادیاتورها شده و پس از حدود  ۲ ساعت هم آب گرم مصرفی سرد می شود.
یک تعمیرکارمشعل شوفاژ، میتواند عیب آن را برطرف کند.
– آب دادن پمپ و یا سرد شدن رادیاتورها نیز میتواند از علل سرد شدن رادیاتورها به علت کار نکردن صحیح پمپ برگشت شوفاژ باشد.
– آب دادن و نشتی ناف پمپ معمولا به دلیل خرابی واسطه پمپ میباشد و پمپ را از کار خواهد انداخت.
– خرابی منبع دوجداره و به خصوص رسوب گرفتن منبع کویل دار هم باعث میشود فشار آب گرم مصرفی و میزان آن کم شود.
تعمیرات پکیج در مشهد با اتفاق افتادن هرکدام از عوامل جزِیی بالا در شوفاژ،هزینه سرویس دهی و تعمیرات شوفاژ چندین برابر می شود بنابراین شما می توانید با انجام به موقع سرویس دهی و تعمیرات شوفاژ ،از بسیاری از این خسارت ها جلوگیری نمایید.
گاهی اوقات ممکن است غیر از موارد ذکرشده ، عملکرد کلی شوفاژ با مشکل روبرو شود که ممکن است از موتورخانه شوفاژ باشد درچنین مواقعی نیازبه تعمیرات در قسمت  موتورخانه  ساختمان داریم.
هرگز به تنهایی سرویس شوفاژ را انجام ندهید  و این کار را به سرویسکار شوفاژ مجرب بسپارید.
(مجموعه ماهان گرما ، با داشتن تعمیرکاران فنی و متخصص در تمام مراحل نصب شوفاژو سرویس شوفاژو تعمیرات شوفاژ خدمتگزارشما سروران گرامی میباشد.)

  توصیه های فنی جهت افزایش کارایی سیستم شوفاژ:

 به دلیل استفاده بیشتر خانوارها از شوفاژهای گازی،لازم است که حساسیت های زیادی را برای تامین امنیت و سلامت ساکنان منازل جهت استفاده از این نوع شوفاژها را مدنظر قرارداد  و حتما دقت شود که توصیه های ایمنی رعایت شود.
– جهت افزایش راندمان گرمایشی سیستم شوفاژ به ویژه بلوک های رادیاتور ، نیاز به انجام عمل هواگیری است.
هواگیری مرتب و به موقع ،موجب افزایش عمر کلیه تجهیزات سیستم شوفاژ و موتورخانه خواهد شد همچنین با عث کاهش خطر نشت آب ،از رادیاتورهای شوفاژ می شود.
– به منظور بهينه سازي مصرف سوخت در منازلي که از شوفاژ استفاده مي‌کنند، نياز است که دستگاه شوفاژ را در حالت حداقل ظرفیت روشن نگه دارید.
این عمل با تنظیم ترموستات اتاقی بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد انجام می شود.
شير ترموستاتيک رادياتور با قابليت تنظيم دما توسط ترموستات، دماي اتاق را در درجه حرارت مورد نظر ثابت نگه مي‌دارد و با تنظيم دماي اتاق بيشترين مقدار صرفه جويي در مصرف سوخت را به دست مي‌دهد.
به طور کلي بر اساس آزمايش ها، کاهش هر يک درجه سانتيگراد و جلوگيري از افزايش بي مورد دماي اتاق، سبب کاهش مصرف سوخت به ميزان ۶ درصد مي‌شود.
– برای جلوگیری از سیاه شدن دیوار اطراف رادیاتور و افزایش راندمان حرراتی شوفاژ،بهتر است سطوح رادیاتورها از گرد و خاک پاک شود.
– سعی کنید زمان نصب شوفاژ،فضایی را انتخاب کنید که باز باشد و اطراف سیستم شوفاژ ، به دور از هرگونه موانعی (مانند پرده،مبلمان و..)باشد تا سبب کاهش قدرت حرراتی شوفاژ نشود.
– برای کم کردن رطوبت فضاهایی مانند حمام و یا سرویس …. حتما از حوله خشک کن استفاده کنید زیرا این وسیله سبب افزایش فاکتورهای بهداشتی می شود .و همچنین در زیباترکردن دیوارهای این مکان ها بسیارتاثیر گذار است(هنگام طراحی و اجرا، فقط نباید به ابعاد معمول فکر کرد).
– در اکثر مواقع ابعاد ارتفاع رادیاتورها حدود ۵۰ سانتیمتر است )لکن رادیاتورهای پره‌ای از نظر ابعاد دارای تنوع هستند و ارتفاع آنها تا ۱۷۰سانتیمتر نیز می باشد.)
چنانچه در برخی موارد مشکلات معماری و فیزیکی فضا وجود داشته باشد، می‌توان از انواع و ابعاد مختلف رادیاتور استفاده کرد.
– برای راندمان هرچه بیشتر سیستم شوفاژ ،بهتون پیشنهاد می کنیم از یک تعمیر کار شوفاژ ، بخواهید که مراجعه کند و حتما بر روی سیستم شوفاژ منزلتون ،فیلتر پلی فسفات به همراه رسوب زدای مغناطیسی و صافی برنجی برگشت را نصب نماید .
از نصب محافظ برق پکیج هم غافل نشوید.
نصب محافظ ،کاره تخصصی نیست و خودتان قادر به انجام آن هستید در آخر باید به سیستم شوفاژ یک ماده ضد یخ مخصوص اضافه نمایید.
(از ضدیخ مخصوص اتومبیل استفاده نشود.)
– دوباره تاکید می کنیم که جهت افزایش کارایی و عمر سیستم شوفآز،به هیچ عنوان سرویس های دوره ای سالانه را فراموش نکنید زیرا سرویس های دوره ای شوفاژسبب می شود از بروز اشکال در دستگاه اطلاع پیدا کنید و هزینه کمتری را برای تعمیرات شوفاژ صرف کنید.
مجموعه ماهان گرما ، با داشتن تعمیرکاران فنی و متخصص در تمام مراحل نصب شوفاژ و سرویس شوفاژ و تعمیرات شوفاژ و موتورخانه خدمتگزارشما سروران گرامی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *