انواع پکیج دیواری و مزایا و معایب آن

تعمیرات شوفاژ در مشهد
تعمیرات شوفاژ در مشهد
اسفند ۲۲, ۱۳۹۷
خطاهای پکیج دیواری
خطاهای پکیج دیواری و مفهوم کامل آنها
اسفند ۲۸, ۱۳۹۷

انواع پکیج دیواری و مزایا و معایب آن

انواع پکیج دیواری

انواع پکیج دیواری

در این مقاله تعریفی از پکیج دیواری داریم و نگاهی می کنیم به اجزای داخلی پکیج دیواری و مزایا و معایب پکیج دیواری و انواع پکیج دیواری

معرفی و تشریح، اجزای پکیج دیواری

همانطور که قبلا در مقاله های قبلی درسایت ماهان گرما بیان شد. امروزه بخش قابل توجهی از ساختمان ها برای تامین آب گرم مصرفی و گرمای محیط اطراف خود به پکیج های حرراتی تجهیز شده اند.(پکیج دیواری)
پکیج های دیواری براساس پارامترهای مختلفی دارای تقسیم بندی های مختلفی است که شامل موارد زیر است:

تقسیم بندی پکیج دیواری از نظر نحوه ی نصب :

– دیواری
– زمینی

تقسیم بندی پکیح دیواری از نظر تعداد مبدل:

– تک مبدله (مبدل دو منظوره)
– دومبدله (مبدل اولیه – مبدل ثانویه)

تقسیم بندی پکیح دیواری از نظر نوع محفظه احتراق:

– محفظه احتراق باز
– محفظه احتراق بسته
انواع پکیج دیواری

انواع پکیج دیواری

تقسیم بندی پکیح  دیواری از نظر نوع تخلیه احتراق

– فن دار
– بدون فن (کلاهک تعدیل)
– تقسیم بندی از نظر مخزن

مزایایی که اکثر پکیج دیواری دارای آن ها هستند؟

– آب گرم دایم:آب گرم به هر میزان مورد نیاز در دسترس خواهد بود.
– آب گرم فوری:آب به سرعت گرم می شود.
– گرمایش مطبوع:با این تجهیز در هوای سرد زمستان امکان گرم کردن خانه فراهم می شود.
– کم حجم :فضای زیادی را اشغال نمی کند.
– مستقل:به کمک این تجهیز واحدهای  ساختمان به طور کامل از یکدیگر مستقل شوند.
– حفظ محیط زیست:به دلیل نوع سوخت مصرفی دوست دار محیط زیست است ضمنآنکه راندمان بالایی دارد.
– کم مصرف:ضمن مصرف کم سوخت،راندمان بالایی نیز ایجاد می کند.
– حذف لوله کشی و اتصالات ، قطور ازموتورتا رادیاتورهای شوفاز:پکیج های گرمایشی ،دیگرنیازی به لوله های مربوطه درطول مسیر نمی باشد.
علاوه بر مواردی که در مطلب بالا به صورت خلاصه ذکر شد پکیج ها دارای مزایای بیشمار دیگری هم هستند  که دراینجا از بیان آن صرف نظر می کنیم این سیستم گرمایشی پرکاربرد هم عاری از عیب و ایراد نیست و تنها عیب این دستگاهها، وجود این سیستم های حرراتی درمنزل  یا داخل ساختمان ها می باشد.

با قطعات داخلی پکیج دیواری بیشتر آشنا شوید؛

مجموعه ماهان گرما ،برای آگاهی هرچه بیشتر شما عزیزان با سیستم گرمایشی پکیج ،تصمیم گرفتیم دراین جا به طور مختصر به تشریح قطعات داخلی آن ،بدون توجه به نوع برند و مدل پکیج  ها بپردازیم تا در صورت بروز عیب های احتمالی ،با قطعات پکیج آشناباشید و بهتر مسایل مربوط به سرویس دهی و تعمیرات پکیج را درک کنید.
مبدل حرارتی پکیج دیواری
عمل انتقال حرارت تولید شده توسط مشعل به آب (مصرفی و گرمایشی)،در محفظه ای بهنام مبدل حرارتی انجام می شود.
پمپ سیرکولاتور پکیج دیواری
وظیفه این پمپ به حرکت درآوردن آب در مقدار گرمایشی است و همیشه در مسیر برگشت گرمایش قرار می گیرد
ایرونت هواگیری پکیج دیواری
از آن جایی که وجود هوا در اطراف پره های پمپ می تواند آسیب جدی ( به علت افزایش دور پمپ و عدم روان کاری و خشک کاری)به پمپ بزند،در نتیجه وجود یک سیستم تخلیه هوا در بالاترین نقطه پمپ الزامی است که این سیستم ایرونت نام دارد.
بای پاس پکیج دیواری
این مدار شامل مسیر بای پاس و سوپاپ بای پاس،بین رفت و برگشت مدار گرمایش در قسمت زیر پمپ قرار می گیرد،تا در زمان انسداد احتمال مسیر گرمایش از آسیبرسیدن به پمپ جلوگیری کرده و یک مدارفرعی اضطراری را باز نماید.عملکرد این مدار به صورت مکانیکی بوده و بوسیله اختلافات فشاری که در دو سوپاپ اتفاق می افتدفعال می شود.بای پاس با یک لوله رابط مستقل در پکیج های تک و دومبدل قرار می گیرد و البته در برخی از پکیج های دو مبدل سوپاپ آن درون شیر سه راهی تعبیه ومبدل ثانویه نقش لوله رابط را برعهده دارد.
شیر اطمینان پکیج دیواری
این قطعه برای جلوگیری از افزایش بیش از حد فشار در مدار گرمایش استفاده می شود تا از ایجاد نشتی و آسیب در اتصالات جلوگیری نماید.
فلوسوییچ پکیج دیواری/فلومتر پکیج دیواری
فلوسوییچ قطعه ای است که باز شدن آب مصرفی را به برد کنترل اعلام می کند.
محدود کننده جریان آب مصرفی
این قطعه در مسیر ورودی آب مصرفی ( معمولا در خروجی فلوسوییچ یا وروی مبدل ) نصب می گردد،از دبی بیش از حد آب در مبدل جلوگیری نموده تا امکان جذب حرارت کافی به آب مصرفی فراهم گردد.
شیر سه راهه پکیج دیواری
این قطعه فقط در پکیج های دو مبدل پیش بینی شده و وظیفه دارد آب گرم شده در مبدل اصلی را به سمت رادیاتورها ( به منظور گرمایش ) و یا به سمت مبدل ثانویه (برای انتقال حرارت به آب مصرفی ) هدایت نماید.
کلید ایمنی حداقل فشار آب ( پرشرسوییچ آب )
از آن جایی که نبود آب در مدار گرمایش باعث آسیب جدی به پمپ و همچنین باعث ذوب شدن مبدل می‌شود، در نتیجه قطعه‌ای لازم است تا در صورتی که فشار آب مدارگرمایش از مقدار bar 5/0 کمتر شود اجازه راه‌اندازی به دستگاه را ندهد.
منبع انبساط پکیج دیواری
با علم به این که اولا؛ انتقال گرما به مواد مختلف باعث افزایش حجم ( انبساط ) آن‌ها می‌گردد و ثانیا مدار گرمایش، یک مدار بسته است، لذا این افزایش حجم باید خنثی شده تا موجب بروز نشتی و همچنین افزایش فشار در مدار گرمایش نگرد.
برد کنترل پکیج دیواری
برد کنترل مجموعه‌ای است از المان‌های ( قطعات ) الکترونیکی که عملکرد دستگاه را در شرایط مختلف کاری تحت کنترل، نظارت و فرماندهی قرار می‌دهد.
شیر گاز پکیج دیواری
درصد بسیار زیادی از شیر گازهای به کاررفته در پکیج‌ها با مارک‌های ( Honeywel l و  SIT) می‌باشد که از نظر ساختمانی و همچنین تنظیمات، اغلب شباهت‌های زیادیبه یکدیگر دارند.
وریستور
این قطعه پکیج درمدار با مصرف کننده به طور موازی قرار گرفته و یک نوع مقاومت وابسته به ولتاژ است که در نگهداری از قطعات و مدار الکترونیکی در مقابل ولتاژ اضافی استفاده می شود.
ترمیستور
این قطعه نوعی مقاومت حساس به درجه حرارت بوده و ۲ نوع می باشد:
-ترمیستور با ضریب حرارتی مثبت (PTC)
-ترمیستور با ضریب حرارتی منفی (NTC)
– حال که با قطعات داخلی پکیج آشنا شدید در صورت بروز مشکل یا عیبی در قطعات داخلی پکیج  ، حتما برای تعمیرات پکیج به یک تعمیرکاری مراجعه کنید که کاملا باعیوب و خطاهای احتمالی این قطعات آشنا باشد.
و به روش های  رفع این عیوب نیز مسلط باشد تا منجر به صرف هزینه های بیشتر و تعویض آن ها نشود.
(مجموعه ماهان گرما ، با داشتن تعمیرکاران فنی و متخصص در تمام مراحل نصب پکیج و شوفاژ و سرویس پکیج و شوفاژ و تعمیرات پکیج در مشهد و عیب یابی وتعمیر شوفاژ  خدمتگزار شما سروران گرامی میباشد).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *